Recenze South Park The Fractured but Whole humor superhrdinů

Městečko plné zábavy a humoru zahazuje hrátky na elfy, orky, kouzelníky a mění meče se štíty za super schopnosti.

Městečko South Park má obrovskou popularitu již pěknou řádku let. Hlavním tahákem je rozhodně ortodoxní humor, kdy se tvůrci nebojí jakéhokoliv téma a rozhodně si nelámou hlavu s nějakým rasismem či korektností humoru. Prostě se nebojí rýpat do různých etnik, náboženství, politiky, sexuálních orientací, slavných, nebo vlivných osobností, ale také do různých značek firem, seriálů, filmů a společností.

Je čas si trochu hrát

Ještě do nedávna byla tato značka doménou čiře televizní zábavy, dokud se vývojáři respektive Ubisoft nedohodl s tvůrci seriálu, že vytvoří hru. Tak vznikl South Park: The Stick of Truth , kde si naše oblíbené postavy vzali do rukou meče, luky, štíty, palcáty a cokoliv s čím se dá udělat slušná boule na hlavě.

Děti jsou hrozně přelétavé a nic je nebaví příliš dlouho. V době kdy je království ohroženo a pod útokem nepřátel, kdy se děti řežou hlava nehlava, Cartmen se již převlíká za super hrdinského mývala. Po boji své věrné spolubojovníky přesvědčí k nové hře, a i když jste se vypracovali na pozici krále, nezbývá vám nic jiného než svoji pověst vybudovat i jako superhrdina.

Začátek nového dobrodružství.

Začátek cesty

Své nové hrdinské dobrodružství začínáte s bobkem u zadku. Ano, přesně tak. Nejdříve vás čeká minihra na toaletě, kde vykonáváte svoji potřebu. Následně se zapojíte do bitvy o váš zámek a následujete hrdinského mývala do sklepení, kde začne vaše tvorba postavy. Nejdříve si vyberete jednoho ze tří superhrdinů, jenž se stanete. Na výběr je superrychlý speedster, silný brutalist, nebo oheň metající blaster. Prvotní výběr postupem času dále rozšiřujete.

Pak už zbývá vytvořit si základní vzhled od vlasů a pohlaví po barvu kůže, která tentokrát určuje obtížnost hry, čím jste tmavší, tím je hra obtížnější. Dále svoji postavu rozšiřujete časem z řad otázek ředitele školy a jeho výchovného poradce, kdy hodně záleží na vašich volbách.

Co být takhle Assasín

Klacek není v módě

Honbu za posvátným klackem vyměníte za hledání ztracené kočky. Opět se úkol zdá být opravdu jednoduchý, ale našeho hrdinu čeká opravdu spletitá a dlouhá cesta. Hra navazuje na první díl, jen tak nějak vše trochu vylepšuje a mění prostředí. Opět tu máme otevřené město, které sice není zcela odemčeno, ale postupně se rozrůstá vaším průběhem hlavních úkolů. Tím získáváte do týmu i další společníky, které chytře sestavujete, jako v prvním díle. Škoda jen, že ostatní hrdinové se nijak nezlepšují a jejich schopnosti jsou od začátku do konce stejné.

Dále prozkoumáváte město, získáváte nové kontakty a plníte vedlejší úkoly. Tím se vaše postava stává silnější a silnější. Jelikož její sílu určuje množství vašich kontaktů. Po městě potkáváte spousty známých postav ze seriálu, kteří vás úkolují. Vše do sebe zapadá a je velice zábavné. Vývojáři se jen nepoučili z nedostatků prvního dílu. Třeba prozkoumávání různých budov je stejné a nalezené věci nemají tak velký užitek. Nejhorší je, že domy jsou opět jak přes kopírák, jen sem tam je nějaká ta skříňka jinak či jinde.

Pohled na obsah delux edice

Prdy a záchod ovládají mé schopnosti

Záchod měl svoji minihru už v prvním díle, v tom druhém ji vývojáři jen trochu zvýšili obtížnost a dali ji větší váhu ve hře. Bohužel se z toho časem stává docela otrava. Vaše postava také může prdět na povel, což nemá žádný efekt. Ale vaše prdy, teda prdy vaší postavy mají magické využití hlavně při řešení hádanek. Nové prdy se učíte konzumací různých potravin.

Co se týče soubojů, tak zde vývojáři také nezazářili. Sice si oproti předchozímu dílu. Oproti předchozímu dílu jsme se dočkali inovací, ale stále je to málo, aby bavili v takové míře. Na souboje totiž narážíte neustále a každý pobuda si chce poměřovat své síly. Ze začátku vás baví slušná rozmanitost schopností, ale stále tu zůstává tahový boj, jenž má malé herní působiště.

Tady jde hlavně o zábavu

Přes všechny nedostatky hry se stále jedná o slušnou zábavu. Hra překypuje vtipnými dialogy, legračních scén, kvalitního humoru, někdy tedy až nechutného, ale prostě toho, co mají fanoušci této série rádi. Velice pozitivní je celkový přístup ke hře, kdy se jedná o originální dílo, které se odlišuje od všech ostatních her. Což by mohlo zaujmout i okrajové fanoušky série.

Verdikt:

Ruku na srdce, tento díl se příliš neliší od toho původního, tedy kromě kupy nového humoru a samozřejmě superhrdinského  prostředí. Pokud vám South Park nic neříká, tak se od hry držte dál. Pokud se na seriál rádi díváte, tak se můžete slušně pobavit, i když vám bude herní zážitek ruinovat opakující se prostředí a stále stejně nezáživné souboje. No a velký fanoušci série, ty budou v sedmém nebi.

Hodnocení: 8/10